Elke dag creëert de wereld 2,5 biljoen bytes aan data, waarvan een groot deel uiterst waardevol is voor bedrijven die hun klanten beter willen bedienen. Gegevens zijn overal en hoewel bedrijven hebben geïnvesteerd in manieren om deze te verzamelen, kunnen ze moeite hebben met het doorzoeken van de massa’s gegevens om zinvolle inzichten te verzamelen.
En toch zijn veel bedrijven nog steeds niet zo geavanceerd op het gebied van data als je zou verwachten: 58% van de bedrijven baseert minstens de helft van hun reguliere zakelijke beslissingen op een “onderbuikgevoel” of ervaring in plaats van op data en informatie. Hoewel de standaardmodus van klanten kan zijn om te vertrouwen op intuïtie bij het nemen van beslissingen, kunt u onmiddellijk een concurrentievoordeel bieden door gegevens te gebruiken om de bedrijfsinformatie te verbeteren.
Wat u wel en niet moet doen bij het bijscholen en opschalen van burgerontwikkelaars in uw hele organisatie – Low-Code/No-Code Summit
In de huidige economische neergang zullen bedrijven de kosten van hun tech-stack onder de loep nemen. Ze hebben eenvoudige verhalen nodig die ze hun bazen kunnen vertellen over de technologieën waar ze niet zonder kunnen. Relaties kunnen u binnenhalen, maar het verstrekken van betrouwbare gegevens is waarschijnlijk wat u zal helpen uw klanten te behouden, zelfs als ze bezig zijn met kostenbesparingen.
Gegevens zijn de nieuwe valuta geworden en bedrijven die er effectief gebruik van kunnen maken, hebben een voorsprong op de concurrentie. Dit geldt met name voor aanbieders van B2B-oplossingen, die hun klanten kunnen voorzien van informatie die niet alleen aantoont hoe goed hun oplossingen werken, maar hen ook zinvolle inzichten geeft om hun bedrijf te verbeteren.
Data hebben echter een verhaal nodig om impact te maken. Gegevens op zichzelf kunnen meer vragen dan antwoorden opleveren, terwijl datagestuurde storytelling die informatie gebruikt en omzet in een verteerbare, meeslepende indeling die waarde bewijst. Verhalen maken gegevens gemakkelijker te verteren, en gegevens geven verhalen op hun beurt geloofwaardigheid.
Wanneer een bedrijf een klant door middel van gegevens de exacte waarde kan laten zien die hun product hen biedt en hoe ze bijdragen aan de doelstellingen van het bedrijf, is de kans groter dat ze vertrouwen opbouwen, een partnerschap aangaan en niet uit de tech-stack verdwijnen. Dit is iets wat ik keer op keer zag gebeuren in eerdere ervaringen, toen het klantensuccesteam gegevensgestuurde inhoud met klanten deelde.
Data is een waardevol bezit voor elke stap van de klantreis. Van pitching tot verlenging, het is belangrijk om relevante gegevens te delen met uw potentiële klanten om het bedrijf binnen te halen en te behouden wanneer het tijd is om te verlengen of te annuleren. Hier zijn enkele suggesties voor de soorten gegevens die centraal moeten staan, afhankelijk van de fase waarin u zich bevindt.